mapa serwisu
zaloguj się - załóż konto
 Jesteś w >> Instytut > Pracownicy > Moroń > Laboratorium Umiejętności Społecznych 

  Kontakt i dojazd Władze i struktura Pracownicy Dla Pracowników Fotoreportaże Spacer po Wydziale Tła do prezentacji Logotypy Historia Instytutu Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną  

mgr Marcin Moroń

Zakład Psychologii Społecznej i Środowiskowej

asystent


E-mail: --
Pokój: 240
Terminy dyżurów:
W sesji poprawkowej dyżury odbywają się we:
wtorki, 10.00 - 13.00
środy, 9.00 - 11.00.

Po uprzednim kontakcie mailowym możliwe jest uzgodnienie innego terminu spotkań/konsultacji. W razie trudności związanych z funkcjonowaniem poczty uniwersyteckiej (us.edu.pl), proszę o korzystanie z adresu: moron.marcin@gmail.com.
Moroń_2105-003.jpg



Inne materialy


Stosowana psychologia społeczna Komunikacja interpersonalna Atrakcyjność interpersonalna Psychologia społeczna Laboratorium Umiejętności Społecznych Trening interpersonalny (Doradztwo filozoficzne i coaching) Analiza transakcyjna (Doradztwo filozoficzne i coaching) Psychologia społeczna (Komunikacja perswazyjna i kryzysowa) Psychologia pozytywna

Laboratorium Umiejętności Społecznych

Szanowni Państwo,

Zapraszam do korzystania z programu zajęć i innych materiałów do przedmiotu: Laboratorium Umiejętności Społecznych. Proszę też o śledzenie informacji o bieżącym przebiegu zajęć.

Pozdrawiam,
Marcin Moroń

Szanowni Państwo,

Odnosząc się do prośby o wyjaśnienie odpowiedzi dla zagadnienia o regułach dopasowywania ćwiczeń/aktywności do celów i etapu rozwoju grupy, poniżej zamieszczam ważniejsze wątki odpowiedzi:
1) wrażliwość na etap wprowadzenia ćwiczenia (i jego charakterystyki; np. w początkowych etapach pracy grupy, przy wysokim poziomie leku dodajemy ćwiczenia, które mają za zadanie zredukować lęk, np. poprzez dystrakcję, dostarczenie możliwości swobodnych kontaktów między uczestnikami, bez znamion oceniania lub silnej ekspozycji społecznej);
2) rozpoczynamy od aktywności w dwójkach lub parach, by przejść do szerszych struktur społecznych i wreszcie całej społeczności grupy;
3) dopasowujemy ćwiczenie do potrzeb grupy (np. gdy jest zmęczona - ćwiczenie pobudzające, tzw. energizer);
4) dobieramy ćwiczenia o różnym poziomie strukturalizacji, w zależności od etapu rozwoju procesu grupowego (silniej strukturalizujemy czas w początkowych etapach);
5) dajemy grupie możliwość gospodarowania czasem i zarządzania aktywności (daje to także wskaźnik potrzeb i tendencji grupy, np. uciekania od konfliktu);
6) proponujemy ćwiczenia, które są angażujące (np. dramy, scenki rodzajowe, praca na własnych trudnościach), ale nie naciskamy na udział (zasada dobrowolności);
7) każde ćwiczenie OMAWIAMY, pod kątem emocji, które wywoływało i zmian w relacjach między uczestnikami grupy, które za sobą pociąga.

08.06.2017

Laboratium Umiejętności Społecznych_treści zajęć_2015_2016.pdf

Laboratium Umiejętności Społecznych_program zajęć_2016_2017.pdf

Zagadnienia do kolokwium_2016_2017.doc

LUS_wyniki kolokwium_10042017_informacja.doc



Instytut Psychologii UŚ ul. M. Grażyńskiego 53 40-126 Katowice tel. (32) 3599 739 e-mail ips@us.edu.pl

Administracja serwisem: mgr Michał Brol, mgr Olga Tadla


Instytut Psychologii