mapa serwisu
zaloguj się - załóż konto
 Jesteś w >> Instytut > Pracownicy > Baran 

  Kontakt i dojazd Władze i struktura Pracownicy Fotoreportaże Dla Pracowników Spacer po Wydziale Tła do prezentacji Logotypy Historia Instytutu Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną  

dr Lidia Baran

adiunkt


Tel. (32) 359 97 16
E-mail: --
Strona WWW: www.researchgate.net/profile/Lidia_Baran
Pokój: 438
Terminy dyżurów:

Dyżury w semestrze zimowym 2019/2020:
Poniedziałek: 15:15-16:00
Wtorek: 11:30-13:00 (dyżur administracyjny), 13:00-13:45
share.jpg

Zajęcia prowadzone w roku akademickim 2019/2020

  • Propedeutyka psychologii klinicznej - II rok
  • Etyka zawodu psychologa - III rok
  • Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) - V rok

  • Zainteresowania naukowe

  • Terapia akceptacji i zaangażowania. Mindfulness. Teoria ram relacyjnych.
  • Adaptacja skal pomiarowych.
  • Pomiar postaw utajonych. Pomiar z wykorzystaniem experience sampling method.

  • Publikacje

    Wykaz prac dostępny na: ResearchGate, ORCID i GoogleScholar.

    1. Baran, L. (2019). Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) w zaburzeniach lękowych. Psychiatria po Dyplomie, 1, 40-43.

    2. Pilch, I., Baran, L., Bolek-Kochanowska, M., Bożek, M., Friedrich, W., Hyla, M., Sikora, J. (2018). Situational suppression use and social hierarchy in non-individualistic and hierarchic society: A replication study. Journal of Research in Personality, 74, 114-123.

    3. Hyla, M., Baran, L., Pilch, I. (2017). Między myślą a czynem - o pomiarze utajonych konstruktów psychicznych za pomocą Implict Relational Assessment Procedure. Czasopismo Psychologiczne, 2, 347-358.

    4. Chudzicka-Czupała, A., Baran, L. (2016). Skłonność do moralnego dystansowania się studentów a ich intencje nieuczciwego zachowania się i reakcji na nieuczciwość akademicką innych. Chowanna, 1 (46), 251-272.

    5. Sanecka, E., Baran, L. (2015). Explicit and implicit attitudes toward academic cheating and its frequency among university students. Polish Journal of Applied Psychology, 13 (2), 69-92.

    6. Baran, L., Hyla, M. (2015). Mental Health in Acceptance and Commitment Therapy (ACT). W: T. M. Ostrowski, I. Sikorska, K. Gerc (red.), Resilience and health in a fast-changing world (s. 153-166). Kraków: Jagiellonian University Press.

    7. Baran, L. (2015). Pokolenie Y – rodzina w cyfrowym świecie. W: P. Barańska (red.), Rodzice i dzieci (w) sieci (s. 135-150). Stalowa Wola: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

    8. Baran, L. (2014). Psychologiczne aspekty małżeństw binacjonalnych. W: J. Zimny (red.), Rodzina. Powołanie – zadania – zagrożenia (s. 1209-1225). Stalowa Wola: Wydawnictwo KUL.

    9. Baran, L., Misiewicz M., (2014). Cyberprzestrzeń – nowe miejsce spotkań. Teoretyczna i psychologiczna analiza wirtualnych społeczności. W: M. Wysocka-Pleczyk, K. Tucholska (red.), Człowiek zalogowany 2. Wirtualne społeczności. Kraków: Biblioteka Jagiellońska.

    10. Pilch, I., Baran, L. (2013). Personal values, perceptions of unfairness in social exchange and happines among young voters and non-voters in Poland. Preferencje Polityczne, 4, 99-114.

    Członkostwo w organizacjach

  • Członek Association for Contextual Behavioral Science (ACBS)
  • Sekretarz/Skarbnik Polskiego Chapteru ACBS - ACBS Polska
  • Członek bazy ekspertów NAWA




  • << wróć do listy pracowników


    Instytut Psychologii UŚ ul. M. Grażyńskiego 53 40-126 Katowice tel. (32) 3599 739 e-mail ips@us.edu.pl

    Administracja serwisem: mgr Michał Brol, mgr Olga Tadla


    Instytut Psychologii